مطالب
آشنایی با خواص مفید و بی نظیر تخم کبک

آشنایی با خواص مفید و بی نظیر تخم کبک



  • عرفانی
  • ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۹:۴۶
  • ۶۲۷


تخم کبک مفید برای تمامی سنین


مهمترین خواص تخم کبک برای تمام سنین

تخم کبک نسبت به تخم مرغ از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. از این رو سرشار از پروتئین و ترکیبات مغذی می باشد. چربی بسیار پایین و وجود مواد معدنی مانند فسفر و آهن تخم کبک را از سایر تخم ها مجزا کرده است. فواید پزشکی بسیار زیاد در تخم کبک باعث شده تمام مراحل سنی از جمله کودکان، بزرگسالان، سالمندان و مادران باردار از آن استفاده کنند. در ایام نه چندان دور از تخم کبک به عنوان درمان در بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت.

جلوگیری از گرفتگی صدا و درمان سرفه از جمله مواردی است که از تخم کبک برای مداوای آنها استفاده می شود. تخم کبک علاوه بر درمانهای گفته شده از خواص بسیار زیاد دیگری برخوردار است که در ادامه مطلب آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویژگی ظاهری تخم کبک

تخم کبک را می توانید به رنگ های قهوه ای کمرنگ، زرد کمرنگ، قهوه یا خاکستری و یا به رنگ کرم مشاهده کنید. پوسته تخم کبک با توجه به نژاد آن متفاوت خواهد بود. وزن تخم ۲۲ گرم می باشد. طبع تخم کبک خشک گرم و خشک می باشد و طعمی شبیه تخم مرغ دارد. تخم کبک وحشی غلیظ تر از تخم کبک هایی است که پرورش می یابد. کبک وحشی به دلیل زندگی در طبیعت و خوردن غذای ارگانیک تخم غلیظ تری دارد. مزایا و فواید این دو نسبت به یکدیگر هیچ گونه تفاوتی نخواهد داشت.

خواص تخم کبک

خواص تخم کبک بسیار زیاد است که در ادامه به شرح آن به طور کامل خواهیم پرداخت.

تقویت حافظه

یکی از مهمترین مواردی که با مصرف تخم کبک می توانید به آن دست پیدا کنید تقویت حافظه و بهبود فعالیت‌های ذهنی است. وجود کولین در این محصول فعالیتهای مغزی شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد و همین امر می‌تواند باعث افزایش حافظه و تقویت عملکرد مغز شود.

درمان کم خونی

وجود منیزیم و ید باعث تولید بیشتر هموگلوبین در خون خواهد شد. این مواد بیشتر در سفیده تخم کبک قرار دارد. شما میتوانید از این طریق به درمان کم خونی و یا جلوگیری از آن بپردازید.

بهبود گوارش بدن

تخم کبک نسبت به سایر تخم ها قابل هضم تر بوده و باعث تقویت دستگاه گوارش بدن میشود.

درمان سرفه

در طب سنتی از تخم کبک برای تقویت صدا و درمان سرفه استفاده می شد. علاوه بر موارد گفته شده کسانی که دچار اختلال در گفتگو هستند می توانند برای بهبودی زودتر از تخم کبک استفاده کنند.

 

properties-of-partridge-seeds_t16k.jpg

سرشار از ویتامین

شما در تخم کبک می توانید ویتامین هایی چون ویتامین a . b . d .e را مشاهده کنید. ویتامین a برای تقویت پوست و چشم، ویتامین e به تقویت سیستم دفاعی بدن و ویتامین d به قلب کمک میکند تا قلب راحت تر کار کند و موجب استحکام استخوان های شما خواهد شد.

آیا تخم کبک برای سالمندان مفید است؟

تخم کبک از انواع اسید آمینه های کمیاب تشکیل شده است که مصرف آن می‌تواند موجب ترمیم سلول های از دست رفته در سالمندان شود. همچنین مصرف تخم کبک می تواند به سلامتی به سالمندان بیشتر کمک کند.

آیا تخم کبک برای کودکان مفید است؟

کسانی که دوست دارند افزایش اشتها، افزایش هوش، بهبود رشد جسمی و ذهنی افزایش قدرت بدنی را در کودکان خود ایجاد کنند می توانند مصرف تخم کبک را در جیره غذایی آنها قرار دهند. شاید کودک شما در ابتدای کار نتواند به دلیل طعم متفاوت تخم کبک را مصرف کنند. توصیه می کنیم اندک اندک این محصول را به جیره غذایی آن اضافه نمایید. این که تخم کبک برای کودکان بسیار مفید است بر کسی پوشیده نیست، اما توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه آن می تواند با ضررهای بسیار زیادی برای کودکان همراه باشد. برای میزان مصرف تخم کبک می توانید از پزشک مشورت بگیرید.

آیا تخم کبک برای زنان باردار مفید است؟

فولیک اسید و ویتامین در تخم کبک موجب حفظ سلول های جدید در بدن زنان باردار می شود. همچنین تخم کبک به حفظ سلامت جنین و تولد فرزند سالم بسیار کمک خواهد کرد. توصیه می کنیم برای استفاده از تخم کبک در زمان بارداری با پزشک مربوطه جهت میزان مصرف تخم کبک مشورت نمایید.

کالری تخم کبک چقدر است؟

کالری تخم کبک چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال کافی است این قسمت از مطلب ما را مطالعه کنید. کالری تخم کبک رابطه مستقیمی با اندازه آن دارد. تخم کبک در اندازه متوسط به طور کامل (زرده و سفیده) 14 می باشد. چنانچه اندازه تخم کبک کوچکتر باشد کالری کمتر واگر بیشتر باشد کالری بالاتری نسبت به عدد 14 خواهد داشت.

مهمترین-خواص-تخم-کبک-برای-کودکان_1l9q.jpg

تخم کبک را از کجا بخریم؟

تخم کبک را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای معتبر خریداری کنید. همچنین خرید این محصول از طریق سوپرمارکت های مختلف نیز میسر می باشد. سایت های مختلف هم فروش تخم کبک را انجام می دهند. 


دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.